Vakantie

Nou daar gingen we dan een week met het hele gezin inclusief vriendinnetje voor middelste naar Ameland ! HALLELUJA. Ik liet dit keer niets meer aan het toeval over en dus huurde ik geen tenthuis (jaja wie weet dat nog?) maar een wellnessboerderij , alles erop en eraan…..sauna, stoombad, zonnebank, zwembad , grote woonkamer en keuken met kookeiland. oh en niet geheel onbelangrijk : 4 toiletten !

We vertrokken vrijdagmiddag zodra iedereen uit school was met 2 auto’s naar Ameland. De boot was al geboekt en 1 auto ging mee het eiland op (ja vraag me niet waarom die andere niet, dat vraag ik mezelf vandaag nog steeds af , misplaatste zuinigheid noemen ze dat) We kwamen daar aan bij de boot en ik overdrijf niet: STORM ! ik kon nauwelijks uit de auto komen want de wind was zo sterk dat ik de deur niet open kreeg. Enfin iedereen aan boord en op naar het eiland, dit was immers maar een buitje want zo vertelde mij meerdere mensen reeds op een eiland is het altijd heerlijk weer want daar waaien de buien snel over…………tja

Aangekomen bij het huisje KLIK , iedereen gillen waaaahhhh gaaf huis, ohhhh grooot huis, waaaahhhhhhh een zwembad ! en nog geen drie minuten later lagen er al 8 kinderen in dat zwembad. Ik ging bedden opmaken (jaja beddengoed en handdoeken had ik ook nog geregeld , ik zei al dit keer was er niets aan het toeval overgelaten) en koffers uitpakken. Manlief ging koken en spoedig zaten we met zijn allen aan tafel en hadden we heel veel zin in de week die komen ging.

Zaterdag tandems gehuurd want ja we hadden 1 auto aan wal gelaten omdat je daar toch alles op de fiets doet ! (JA ALS HET NIET HELE DAGEN REGENT WEL JA) enfin we gingen naar Nes ,shoppen ahhaha, 6 winkels en je bent klaar. Maar wel een hele leuke tent midden in het centrum (van heeckeren) met overal vuurkorven en veel gezelligheid en daar zaten we heerlijk. Uren hebben we er gezeten , gekletst en gelachen met de kids, iedereen aan de Nobel (behalve de kleintjes natuurlijk) en dat warmde lekker op moet ik zeggen, voor mij overigens echt veel te zoet, geef mij maar een glas droge witte wijn veel lekkerder.

De rest van de week REGENDE HET AAN 1 STUK DOOR met hier een daar een uurtje droog , dan sprong iedereen op de tandem en fietste of zijn leven ervan afhing want je moest je energie toch kwijt. We hebben het hele eiland gedaan , alle winkeltjes bezocht die er maar waren, alle strandtenten dagelijks van binnen gezien want als je dan niet buiten kan zijn op het strand dan maar binnen in de strandtent en SUNSET  was echt onze favoriet. Daar was het heerlijk warm binnen, erg druk en gezellig en grote tafels waar we heerlijk met zijn allen konden chillen onder het genot van een goed glas wijn en nachos.

De kids hebben heel veel gezwommen en gebowld en de meiden nog paardgereden (in de regen) . Verder hebben we lekker gekookt elke dag, veel films gekeken en gekletst. Hebben we een schuimparty in de badkamer georganiseerd want het bubbelbad wilde niet meer uit en dus stond het schuim op een gegeven moment zowat tot aan het plafond.

De regen maakte het wel echt minder want elke dag opstaan en naar buiten kijken en dan 1 natte grijze bedoeling zien verhoogd niet je vakantiegevoel natuurlijk maar we hebben er het beste van gemaakt. Fazanten, konijnen genoeg rond ons huisje die we dagelijks gevoerd hebben en 1 keer trokken we zo alle meeuwen van het eiland richting ons huisje , waarna we heel snel binnen zaten want het leek wel de film “The Birds” wat zijn die beesten groot en brutaal zeg !

De laatste ochtend vroeg uit de veren en samen met g alle kids wakker gemaakt en gefotografeerd , op een paar na die meteen onder de dekens kropen 😉 jammer. In de mist en och voor de verandering regen keerden wij huiswaarts…..DOODMOE .

Blij dat we weer thuis waren vrijdag , hier scheen de zon, lag ik weer in mijn eigen bed (men wat had ik het in mijn rug van die ***bedden daar) , en leek onze bank even de hemel na een week bivakkeren op een nepleren stug ding. Kids gingen naar de exen want daar waren wij echt wel toe aan een weekend even niks…..

6 thoughts on “Vakantie

1. Oooh, de hele week regen gehad… Ik dacht dat dicht bij de zee het snel overwaait? Jammer, maar wel een prachthuis zeg! Zo te lezen (en te zien) hebben jullie je toch wel lekker vermaakt. Nu lekker weer genieten van je eigen bed en bank, hahaha

Groetjes, Collie

2. Gossie, das ook wat. En ja, ik weet het nog jullie tenthuis-story met overnachtingen in badhotel Bruin. Ik moet er niet aan denken met zulk weer op camping de Stortemelk te zitten. Jullie hadden het nu veel beter voor elkaar op Ameland qua accommodatie.
    Maar er gaat echt niets boven Vlieland. Toch?! Ons tenthuis ligt weer onder zeil tot het weer mooi wordt.

(Foto’s zijn leuk, vooral de laatste! )

3. Ik hoor ook altijd dat de buien daar snel weg waaien. Maar als ik zo lees hebben jullie ondanks dat allemaal wel vermaakt. Ben toch blij dat wij over 2 wk op Tenerife zitten.
    Maar uiteindelijk gaat er niets boven je eigen bed, en zijn we altijd weer blij om thuis te zijn.